PDA

View Full Version : Wetenskap is nou die antwoord

Die Ou Man
15th March 2011, 11:06
Wetenskap is nou die antwoord
deur Nolan

2011-03-09 08:08

Net ‘n paar honderd jaar gelede het die meeste mense gedink dat ‘n god of gode alles beheer (In Suid-Afrika dink die meeste mense nog steeds so).

Hoekom waai die wind? Hoekom is daar weerlig en donder? Hoekom beweeg die son maan en sterre (klaarblyklik) om die aarde? Hoekom raak mense siek en gaan dood? Hoekom gebeur enige iets?

Wel, god doen dit mos; as iemand nie verstaan hoe iets funksioneer nie, antwoord hy net: “god doen dit”, dis defnitief die maklike uitweg.

Die “god-doen-dit”-siening staan deesdae bekend as “god van die gapings”. Met ander woorde, dit wat ons nie weet of verstaan nie, skryf ons toe aan god (maklik, nè?)

Ongelukkig vir gelowiges is die wetenskap besig om te wen. Stadig maar seker is die wetenskap besig om antwoorde te verskaf.

Ons weet nou hoekom weerlig, donder, en wind plaasvind (dis nie omdat god, Zeus, Jupiter of Thor kwaad is nie). Ons weet dat die aarde om die son wentel en nie andersom nie.

Met ons nuwe kennis maak kerke nou gebruik van weerligafleiers, en nie meer gebed nie, die ou “mind set” werk nie meer nie.

Kom ons soek saam na antwoorde die “gaping” is besig om al hoe kleiner te word.

Uit Nuus 24 (http://www.nuus24.com/MyNuus24/JouStorie/Wetenskap-is-nou-die-antwoord-20110309).

Die Ou Man
15th March 2011, 11:08
Nolan - Maart 09, 2011 om 08:57

Die wetenskap toon duidelik dat die god van die bybel geskep is op 'n basis van valse aannames. 'n Universele mag waarvan ons nog min weet is heel moontlik, maar om die mag "die god van die bybel" te noem is onsin.

Die Ou Man
15th March 2011, 11:12
Kiewiet52 - Maart 10, 2011 om 13:21

Het jy en jou maatjies al ooit daaraan gedink dat die Wetenskap wel daar geplaas is deur God, sodat mense kan leer hoe dinge gemaak was en word en nie om te bewys dat God wel bestaan of nie? Gaan jul verrassing nie groot wees nie!!!!

Die Ou Man
15th March 2011, 11:13
Lee - Maart 11, 2011 om 23:20

Kiewiet 95% van die wereld se wetenskaplike is Atheiste, so dit maak heeltemal sense dat hul deur 'n god daar geplaas is ne? Net so tussen hakkies, daardie selfde wetenskaplike, het lankal agter gekom dat dit absoluut onmoontlik is dat jy as mensie in een dag of selfs 1000 jaar(as jy 'n new earth creationist is) gemaak is! Lyk my nie jul is "verras" nie, om die waarheid te se, is jul gladnie geintereseer om te hoor wat hul navorsing oplewer nie! Wat jul WEL geintereseerd is in die medesyne en vorderings wat hul maak, wat jul tot jul voordeel kan gebruik.....net omdat gebed "eintlik" nie werk nie!

Die Ou Man
15th March 2011, 11:15
Kiewiet52 - Maart 12, 2011 om 19:46

(1) Lee- Jy is seker reg deur te sê dat 95% vd wetenskaplikes ateïste mag wees, dit is vir my nie nuus nie en is slegs "nice to know" Dit verander egter nog geensins oor my sienings vd bestaan van God nie! Hoe lank God aan die mens geskape het maak ooknie aan my saak nie, feit is vir my dat Hy wel die mens geskape het! Hy het my ook genoeg verstand gegee om nie die geskrifte in die Bybel letterlik op te neem soos wat julle doen nie! Dit gebruik julle ook net om die Christendom aan te val en daarvan 'n bespotting te probeer maak!
Wanneer ek die Bybel lees is my gemoed wawyd oop, ek maak nie my eie gevolgtrekkings nie maar vertolk nie elke woord soos wat julle dit lees nie! Ek soek nie na teenstrydighede met die uitsluitlike doel om daarin fout te vind nie, weer iets wat julle doen! Ek het nie nodig om dit wat deur mense geskryf is te "scan" vir dinge waarmee ek nie saamstem nie!
Hoe kan jy ook sê dat ons nie belangstel of geïntreseerd is in wat bevindinge van die wetenskaplikes is nie. Jy maak hier sekere aannames dat alle Christene alles letterlik vertolk, soos jy byvoorbeeld, soos dit in die Bybel staan, nee my vriend, hier sit jy die pot lelik mis.
Ek vir een is 'n persoon wat met elke ontdekking en ontwikkeling nuuskierig en diep dankbaar is dat daar mense deur God op hierdie aarde geplaas is wat dit kan doen! Verder glo ek dat die wetenskap en die Geloof in God nie geskei kan word nie, Hy het immers tog alles gemaak!

Die Ou Man
15th March 2011, 11:16
Kiewiet52 - Maart 12, 2011 om 20:46

(2) Lee- Wat die medisyne aanbetref, ja, ek benut dit ten volle asook die geneeshere! Ek doen dit met die wete dat God hulle die verstand, wysheid en deursettingsvermoë gegee het om dit te kan ontdek, ontwikkel en mense te kan behandel. Vir my is dit niks vreemds nie en ek verloor geensins aan my geloof nie.
Waaroor moet ek verras wees? Wanneer 'n mens oor redenasie vermoë beskik, nou bedoel ek nie met ateïste nie, kan 'n mens tot redelike gevolgtrekkings kom oor baie dinge en nie links en regs na dinge gryp net om jou standpunt te stel nie! Nie eers jy weet presies hoe die aarde en die mens ontstaan het nie, ek ook nie, ek kan nie vir jou klinkklare bewyse bring oor die bestaan van God nie net so kan jy my nie klinkklare bewyse bring dat God nié bestaan nie, ook nie oor die skepping nie! Wie sê ook vir jou gebed werk nie?
Al wat ek verder kan sê is dit, gaan jy maar gerus voort op jou slegs wetenskaplike pad, ek verkies die Christelike & wetenskaplike pad, soos ek gesê het, ek kan dit nie skei nie!

Die Ou Man
15th March 2011, 11:17
Lee - Maart 12, 2011 om 21:06

Kiewiet, so jy redeneer: Net omdat ek se die "Tooth Fairy" bestaan en jy kan nie bewys dat sy nie bestaan nie, beteken dit sy bestaan???

Die Ou Man
15th March 2011, 11:18
Kiewiet52 - Maart 13, 2011 om 08:46

Lee- Ek wil nie beledigend raak nie maar ek dink jou lees en redenasie vermoë is erg beperk! Is al waaraan julle kan dink die Tooth fairy, Superman en 'n Dwergie in die tuin? Dit is weereens 'n bewys dat julle werklik niks anders te sê het nie en dat sommige van julle se wêreldjies nog kleiner is as wat ek gedink het! Ek kom agter dat sommige ateïste ook sulke stupid aanmerkings en vergelykings maak en daardeur Christenskap goedkoop en nietig probeer maak. Soos ek gesê het, gaan jy maar voort op jou pad, ek gaan voort op myne!

Die Ou Man
15th March 2011, 11:25
Lee - Maart 13, 2011 om 22:50

Ok Ok Kiewiet, maak dit regtig saak of ek verwys na die Tooth Fairy, Kers Vader, Allah, die Tokelosh of jul god, same thing, different tale! Jy omseil my vraag! As ek sou beweer dat eers genoemde bestaan, maar het geen bewys nie, sou dit beteken dat hul wel bestaan tot verkeerd bewys?
“Sommige” Atheiste maak nie die vergelykings om jou of jou geloof of Muslems en hul geloof goedkoop te maak nie, hul se dit dalkies sodat mense hul common sense moet gebruik en begin redeneer oor FEITE nie “beliefs” nie!
Ek gaan voort op my pad, jy is heeltemal reg ja, die vraag is net gaan jy op jou pad kan voortgaan wanneer jou kind jou oor 10 jaar inlig dat hy/sy absoluut geen bewyse sien dat gode bestaan nie en dat dit net mietes is, wat dan? Stuur jy hom/haar weg, ignoreer hom/haar of laat hom/haar stenig soos jou bybel jou beveel om te doen?

Die Ou Man
15th March 2011, 11:26
Nolan - Maart 09, 2011 om 09:27

Bedoel jy wetenskaplikes soos Richard Dawkins? “Many of us saw religion as harmless nonsense. Beliefs might lack all supporting evidence but, we thought, if people needed a crutch for consolation, where's the harm? September 11th changed all that.”

In 1987, Dawkins received a Royal Society of Literature award and a Los Angeles Times Literary Prize for his book, The Blind Watchmaker. In the same year, he received a Sci. Tech Prize for Best Television Documentary Science Programme of the Year, for the BBC Horizon episode The Blind Watchmaker.[7]
His other awards have included the Zoological Society of London Silver Medal (1989), Finlay innovation award (1990), the Michael Faraday Award (1990), the Nakayama Prize (1994), the American Humanist Association's Humanist of the Year Award (1996), the fifth International Cosmos Prize (1997), the Kistler Prize (2001), the Medal of the Presidency of the Italian Republic (2001), the Bicentennial Kelvin Medal of The Royal Philosophical Society of Glasgow (2002)[7] and the Nierenberg Prize for Science in the Public Interest (2009).

Jy is lagwekkend.

Die Ou Man
15th March 2011, 11:27
Nic - Maart 09, 2011 om 23:59

"Reason must be deluded, blinded, and destroyed. Faith must trample underfoot all reason, sense, and understanding, and whatever it sees must be put out of sight and ... know nothing but the word of God."
— Martin Luther

Die Ou Man
15th March 2011, 11:28
Nic - Maart 11, 2011 om 03:58

Kiewiet. Geen ongelowige het al teen geboue vasgevlieg uit eie wil nie. Seker maar oor ons nie seker is dat daar 70 maagde wag of n wolk vol harp spelende engeltjies vir ons wag nie. Ons besef dit wat ons het, is al wat ons het. So maak die beste daarvan.

So, ons is geen bedreiging vir julle nie. Oh, ons het ook nie duisende mense op die branstapel laat sterwe nie, in die naam van jou "liefdevolle" God nie, ook nie vroutjies gestenig wat nie n maagd is nie, soos jou maatjies in die Bybel nie.

Die Ou Man
15th March 2011, 11:29
Kiewiet52 - Maart 11, 2011 om 07:23

Nic- Maar presie Nic,as jy nie presies kan sien wié sulke dade pleeg nie is jy blind!!! Dit is nie God wat hierdie barbaarse dade pleeg nie maar ongelowige fanatici, dws gewone mense!!! As jy dit nognie vir jouself uitgewerk het nie het ek nie hoop vir van jou toekomstige redenasies nie! LW. Dit is nie GOD wat dit doen nie, dit is ook nie die voorskrifte van 'n Christelike kerk nie maar fanatiese persone onder die vaandel van "gelowe"

Die Ou Man
15th March 2011, 11:30
Nic - Maart 11, 2011 om 14:34

Kiewiet, dit is indirek God wat dit gedoen het. Die Bybel is dubbelsinnig geskryf, dat dit op enige manier toegepas kan word. Die OT is toetaal anders as die NT. Dus is dit daardie verwarende boek van julle wat die mense moord veroorsaak het. Kyk na die Crusaders, wat se gruwel dade het hulle nie gepleeg in die naam van God waarvan hulle in die gruwelike Bybel gelees het nie. Dis die gode wat die Bybel in die mens se kop gesit het, wat die hoof rede is vir die ongelooflike en gruwelike mense slagtings wat in ons mens se geskiedenis op aarde verantwoordelik was.

Die Ou Man
15th March 2011, 11:32
Chante - Maart 09, 2011 om 09:02

mmmmm... snaaks hoe wetenskaplikes dink hul weet als maar hul gebruik 'n onlogiese redenasie van "the big bang" wat alles aan die rol gesit het. *Poof en daar was als"... ek glo eerder in God as om te glo in 'n sinnelose "big bang" waar als begin ontstaan het, sommer maar net want die wetenskaplikes "dink so", geen sekerheid of bewyse nie, en soos wat ons altyd se als is deur God geskape se wetenskaplikes als is deur die "big bang" veroorsaak... wat is meer logies?
So daar het maar net 'n leeu ontstaan uit niks, blaartjies het sommer net gegroei? Appels het maar net uit gepop, daar is soveel verskillende organismes en spesies van alles in die wereld, duisende, miljoene... o ja en mense het maar net uitgepop van nerens?? of nee, van hul se mos ons het "evolve" uit visse? strooi... groot strooi.
Mens kan logies die storms, wind en weer, vulkane en aarbewings verduidelik, ons is geskape om te ondersoek, te leer, navorsing te doen, dis in ons aard... maar wie het daardie inteligensie in ons geplaas om hierdie dinge te kan doen?? het dit sommer maar net gebeur?? mmmmm....
Maar die kern punte is onverklaarbaar, nie eers wetenskaplikes sal kan verklaar het hoe als wat ons daagliks sien "net daar was nie... *whoosh*"... so wat het gebeur voor die "big bang"? is hul regtig so slim? Hoe het mense ontstaan? en al die diere, plante en wat nog als? *bang*??? definitief nie.... dis 'n lae mentaliteit sou ek se om te glo in 'n "bang"... enige iets net om te bewys daar is nie 'n God nie...

Die Ou Man
15th March 2011, 11:33
Nic - Maart 09, 2011 om 13:45

Chante. Jy se mmmmm "wetenskaplikes ....'n onlogiese redenasie van "the big bang" wat alles aan die rol gesit het. *Poof en daar was als"... "

So die wetenskaplikes het die kat aan die stert beet? Was dit God wat gese het "Poof" en daar was als?. Mooi so, 10 uit 10 vir logika!

Is dit nie presies dieselfde nie. Ten minste soek hulle na n antwoord wat het die "poof" veroorsaak, jy WEET (ek se jy dink net) dit was God! Net soos die Muslim WEET (ek se hy dink net) dit was "ALLAH". Poof, en daar was alles. Dis presies wat Nolan se! Maklike antwoordjies vir hoogs komplekse vrae.

Jy weet nie veel van die "Big Bang" nie. Daar is hoogs komplekse redenasies daaragter. Gaan lees bv Newton se siening daaroor, dan Einstein, dan Hubble. Niks is "poof" nie. Almal erken dat dit NET n teorie is.

Nie soos dit in die Bybel staan nie. Poof, alles in 6 dae! Sjoe, maklike antwoord vir hoogs komplese vrae. Erken jy dat dit dalk net ook n teorie is, dat een of ander iets, n bonatuurlike wese, God of Allah, of Thor, of Buddha, dit alles in n "poof" gemaak het?

Donkie, wat het jy hierop te se?

Die Ou Man
15th March 2011, 11:35
thyshuman - Maart 09, 2011 om 12:42

Julle spul anti-evolusioniste sal nou moet begin bewyse - behoorlike gefundeerde bewyse -- gee vir julle wilde stellings dat "selfs evolusioniste begin toegee dat evolusie nie die spronge van ontwikkeling van organismes kan verklaar nioe". Dit is doodeenvoudig nie waar nie. Dis eintlik 'n massiewe liegstorie en verwringing wat hierdie kreasioniste in veral die VSA uitgedink het.

Ek kan natuurlik - soos Nolan - by uitstek Dawkins se werke hier aanhaal - veral sy jongste The Greatest Show on Earth. Maar daar is ook Jerry Coyne met Why Evolution is True, Daniel Dennett se massiewe werk Darwin's Dangerous Idea (sy bronnelys beslaan 500 werke!) en talle ander.

Julle verkondig gereeld hierdie storie oor wetenskaplikes wat twyfel aan evolusie sonder om bronne te gee want julle weet dat so baie lig- maar veral BYgelowiges daarbuite julle sal glo. Julle lieg dus doelbewus - en dit is nog erger.

En dis ook nodig dat daar besef word dat die wetenskap as geheel (dws die totaliteit van al die wetenskappe wat daar is) nie ten doel het om te probeer bepaal of daar 'n godheid is of nie is nie. Elkeen op sy spesifieke terrein probeer net die feite van hoe en wanneer en wat sal gebeur as... ens. ontrafel.

Die een wetenskap wat naby daaraan beweeg om die oorsprong van dit alles te ondersoek is die fisika (gekoppel aan die sterrekunde).En sekeres se^ bloot dat hulle nie die "nodigheid" van 'n godheid vir ontstaan van dit alles kan sien of selfs meet of kry nie.

Die Ou Man
15th March 2011, 11:36
Ignobilis - Maart 09, 2011 om 12:54

Ja Thys, ek kan dieselfde vir jou sê: bring bewyse. Niks wat ek hier geskryf het is onwaar nie. So, jy is die een wat doelbewus lieg.

As ek geskryf het dat evolusioniste twyfel aan die evolusie, haal dit dan maar hier aan dat ek dit self kan lees. In my ondervinding is hulle antwoord op vrae wat hulle nie kan beantwoord nie: ja, ons het daardie spesifieke ding nog nie uitegepluis nie, maaar ons sal dit nog uitvind.

Intussen GLO hulle wat hulle wil GLO, sonder bewyse.

Die Ou Man
15th March 2011, 11:37
Nic - Maart 09, 2011 om 13:54

Ignobilis: Jy se "Die wetenskap het sy plek. Die geestelike het ook sy plek."

Nee wat my ou maat. Die geeste se dae is getel. Ons het nou video kameras en band opnemers. Neem vir my een af, dan praat ons weer. Voordat jy dit nie gedoen het nie, gaan ek nie met jou saam stem nie.

Die Ou Man
15th March 2011, 11:38
thyshuman - Maart 09, 2011 om 14:43

O nee, so maklik gaan jy nie wegkom met jou verdraaiings nie. Ek het vir jou van my bewyse gegee. Ek daag jou nou uit om wetenskaplikes te bring - jy kan net hulle werke hier gee, maar asseblief nie kreasionistiese webwerwe nie - wat kan bewys dat evolusie nie 'n feit is nie. O jy sal mense kan aanhaal wat sterk kan aanvoer dat hulle gronde het om te glo dat Darwinisme of Neo-Darwinisme, dws die konsep van natuurlike seleksie en adaptasie as die wyse waarop evolusie werk - nie korrek is nie, maar dis 'n totaal ander storie as wat jy hier wil beweer.

Feit is evolusie is 'n feit - soos 'n koei, want danksy genetika kan daar vandag bewys word dat 'n koei nader familie aan 'n walvis is as aan 'n perd!

Dis baie duidelik uit jou ander antwoorde dat jy een van diegene is wat ook glo in geeste en demone en sulke dinge. Dit maak jou sieninge nog meer kwesbaar en twyfelagtig - en dit maak jou bewerings oor evolusie nog meer ongegrond en bedenklik. Ek dink jy weet goed hierdie ouens na wie jy verwys lieg en bedrieg - en jy lieg lekker saam.

Hoekom het julle nodig om te lieg as julle saak so goed is?

En hou op op om mense te mislei met julle ongegronde bewerings.

Die Ou Man
15th March 2011, 11:40
Nic - Maart 09, 2011 om 15:15

Evolusie het begin toe Ignobilis net n halwe mens was, genaamd Ignobilis sperm sel. Een uit 30 mil plus. Dis n resies, "survival of the fitest".

Wonder hoekom liewe Jesus dit so geskape het, of sy Pa in die geval?. Selfde in enige soogdier. GEEN verskil nie. Die sperm, en die eier sel lyk dieslefde, Chimp, Dolfyn, Muis, Kudu, Leeu, Sjinees, Abbo, Zoeloe, Afrikaner, die net die "code" wat verskil. Dis al. Sommige nader, en ander verder, dis ook al.

Die Ou Man
15th March 2011, 11:42
Nolan - Maart 09, 2011 om 10:38

Ek sluit af met die woorde deur Richard Dawkins:
“[But Richard Dawkins, an evolutionary theorist at Oxford, said that even scientists who were believers did not claim evidence for that belief.] The most they will claim is that there is no evidence against, ... which is pathetically weak. There is no evidence against all sorts of things, but we don't waste our time believing in them.”

Die Ou Man
15th March 2011, 11:43
Nic - Maart 09, 2011 om 14:02

Vaalie, Nolan skryf goed waarvan jy nie hou nie. Die Bybel se baie goed waarvan ek nie hou nie.

Ek hou van varkvleis, die Bybel se ons mag dit nie eet nie. Ek werk lekker op Sondae, die Bybel se die wat op Sondag werk moet gestenig word, (Ek sal ook versies aanhaal, net soos julle maak, as jy my nie glo nie).

Die Bybel se ook dat jy of jou seun, jou vrou of jou seun se vrou, indien sy nie n maagd was met julle troue nie, met klippe dood gegooi mag word. Nee, die Bybel skryf goed waarvan ek nie hou nie!

Die Ou Man
15th March 2011, 11:45
jacky1257 - Maart 09, 2011 om 17:18

@Nic: Kyk, jy het jou siening en jou standpunte en alhoewel ek nie daarvan hou nie, gaan ek jou nie daarop aanvat nie. Maar dan moet jy ook maar eerder nie Die Bybel heeltemal buite konteks aanhaal nie. Paulus sê uitdruklik in die nuwe testament jy mag varkvleis eet, want niks wat God geskape het is onheilig nie. Die teksverse waarvan jy praat kom vanuit die Levietiese dae, baie baie lank voor die koms van Christus.

Daar is ook 'n logiese rede hoekom mens rusdae nodig het: mense kan doodeenvoudig net nie heeltyd werk en nog gebalanseerd lewe nie, so wat my aanbetref is 'n Sondag nie net bloot daar om vir God te eer deur kerk toe te gaan en so aan nie, maar jy eer Hom ook deur jouself 'n ruskans te gun en bietjie asem te haal.

En wat het Jesus vir die farisieërs gesê toe hulle 'n vrou wat owerspel gepleeg het met klippe wou doodgooi? Hy't gesê laat die een wat sonder skuld is die 1ste klip optel en gooi (waarop almal van hulle weggeloop het).

My punt is: jy haal dinge blindelings uit die Bybel aan, maar gerieflikheidshalwe vergeet jy vele ander tekste.

Ek dink eerlikwaar as ons as mense net kan leer om bietjie meer verdraagsaam teenoor mekaar te wees, mekaar te respekteer en bietjie meer begrip probeer toon, sal hierdie wêreld alreeds 'n 1000 keer beter wees.

Wat my in elk geval aanbetref, ek't lank in die wetenskappe studeer en is heel gemaklik met beide evolusie en my godsdiens.

Die Ou Man
15th March 2011, 11:46
Hieromtebly - Maart 09, 2011 om 20:16

nic lees weer die Bybel want jy praat twak , want jy dink soos 'n idioot

Die Ou Man
15th March 2011, 11:47
Nic - Maart 10, 2011 om 00:17

@Hieromtebly: Watter van die verstaan ek verkeerd?

1. A man or a woman who acts as a medium or fortuneteller shall be put to death by stoning; they have no one but themselves to blame for their death. (Leviticus 20:27 NAB)

2. Whoever strikes his father or mother shall be put to death. (Exodus 21:15 NAB)

3. They entered into a covenant to seek the Lord, the God of their fathers, with all their heart and soul; and everyone who would not seek the Lord, the God of Israel, was to be put to death, whether small or great, whether man or woman. (2 Chronicles 15:12-13 NAB)

4. But if this charge is true (that she wasn't a virgin on her wedding night), and evidence of the girls virginity is not found, they shall bring the girl to the entrance of her fathers house and there her townsman shall stone her to death, because she committed a crime against Israel by her unchasteness in her father's house. Thus shall you purge the evil from your midst. (Deuteronomy 22:20-21 NAB)

Die Ou Man
15th March 2011, 11:48
aubrey - Maart 10, 2011 om 01:34

Hier gaan ons alweer - God sê een ding, maar sy seun sê iets anders...asof een van Jesus se secondary missions op aarde was om sulke tikfoute in die onfeilbare woord reg te maak.

Die Ou Man
15th March 2011, 11:49
Nexus 6 - Maart 09, 2011 om 11:28

Die Wetenskap is ons enigste hoop op die stadium van die geveg. As dit nie daarvoor was nie sou ons waarskynlik al uitgesterf het.

Die Ou Man
15th March 2011, 11:58
Vaal Donkie - Maart 09, 2011 om 11:43

Ek verstaan nie wat jy bedoel nie. Kan jy aseblief verduidelik?

Nexus 6 - Maart 09, 2011 om 11:56

Gaan lees jou geskiedenisboeke. Veral die mediese wetenskappe en hoe dit ontwikkel het (en hoeveel lewens dit gered het oor die laaste twee of drie eeue). Die sal vir jou vertel wat die gemiddelde lewensverwagting was in die 14de en 15de eeu (toe die kerk 'almal in alles was' voor die Renaissance or Europa gespoel het) in vergelyking met vandag. Die res kan jy self 'uitfigure'.

Vaal Donkie - Maart 09, 2011 om 12:01

Ek het 'n eenvoudige vraag gevra.

Waarom dink jy sou ons uitgesterf het?

Nexus 6 - Maart 09, 2011 om 12:35

Ok....kom ek antwoord jou vraag met 'n vraag. Waar sou ons vandag gewees het sonder die mediese wetenskappe toe Sars, Voëlgriep en Varkgriep gedreig het om 'n epidemie te word? Sou gebed die 'knoop' kon deurhaak? Soos dit die geval was met die Swartdood in Europa in die 14de eeu? Wonderlike tyd daardie was dit nie? Pure joy to be alive...

En wat van die toekoms? Hoe moet ons vir die epidemies van môre gereedmaak (en hulle gaan kom - merk my woorde)? Ook met 'geloof' en 'gebed'?

Die Ou Man
15th March 2011, 11:59
aubrey - Maart 10, 2011 om 01:53

@Nexus 6, ek dink nie ons sou uitgesterf het nie, maar dinge sou heelwat anders gewees het.

Die meerderheid van lesers van hierdie artikel sou al dood gewees het as dit nie vir moderne medisyne was nie. Ek self sou al 'n paar keer omgekom het.

@Donkie: Sommer in die algemeen rakende siekte ens
1. God moes ook elke siekte/organisme geskep het, met die wete wat hul uitwerking op die menslike immuunstelsel sal wees (die imuunstelsel wat hy geskep het). Dit sluit ook organismes soos HIV wat spesifiek die immunstelsel aanval..
2. XDR-TB is 'n baie goeie argument vir evolusie in aksie.

Die Ou Man
15th March 2011, 12:01
nickeybotha - Maart 09, 2011 om 12:25

Ja swaer - ek het ook al baie gewik en weeg oor die hele godsdiens storie. My brein se vir my dis is 'n pot snert - die mensdom graviteer na godsdiens want hulle is nie tevrede om nie 'n antwoord vir alles te he nie. Die bybel is halfpad 'n klomp leuens met sekere dele uitgelos wat die godsdienstiges van daai tyd nie gepas het nie en die stories is net fabels.
Mind you - ek hou ten minste van die lesse wat daar uitgeleer kan word want ek is 'n goeie mens en wil ook he ander mense moet goed wees en mekaar nie kwaad doen nie. Ek is nie 'n geleerde nie maar het darem bietjie common sense. Ek lag maar net altyd vir die vreeslike gelowiges want hulle sal nie 'n ordentlike debat kan wen met hulle vooroordele nie

Die Ou Man
15th March 2011, 12:05
Nic - Maart 09, 2011 om 15:37

Ek en my vrou, altwee was gebore in die Calfinisme, en ook groot gemaak daarin. So stadig maar seker het ons besef dinge is nie so eenvoudig nie. Wel, om n lang storie kort te maak, nie een van ons "glo" nie, maar ons gaan redelik gereeld kerk toe, ons wil ook soos enige ander glo dat iets meer bestaan. Maar, ons het ook besef dat niemand weet rerig nie.
Ons pas aan by die sosiale lewe, gaan dus kerk toe. Sug, en lag in die mou, so nou en dan indien andere begeesterd raak. Maar, nou die aand toe gesels ons weer oor die godsdiens ding. Mens wat n balans kan hou tussen die werklike, en die geestelike, is eintlik geseen. Hulle lewe in twee werelde. As die een te erg, raak vlug hulle na die ander.
Ek en my vrou lewe ongelukkig net in een kant. Ons kan nie spring nie. Dus moet ons op onsself vertrou om dinge te maak werk. Ek is jammer, ek sal hoe graag wil glo, maar my sinne se vir my daar is geen mens wat weet nie. Ek kan nie my dosis opuim by ander mense kry wat die geeste so links en regs vang nie. Ek is jammer, maar dit is hoe ek is. Punt!

Die Ou Man
15th March 2011, 12:07
multicore - Maart 09, 2011 om 16:24

Ek dink ek is in baie dieselfde bootjie as jy Nic. Soos baie mense het ek ook vrae wat nie beantwoord kan word nie. So 'n ruk gelede het ek 'n "Amish" dorpie in Amerika besoek. Ek vra toe die gids wat se skoolopleiding die Amish ontvang.
As ek reg onthou het hy gese^ tot hulle so 14 jaar is. Vir hulle word kennis gesien as 'n blok tussen God en die mense. Dis 'n siening wat ek respekteer.
Die probleem is dat tans besit ons (waaskynlik) slegs 'n fraksie van 'n persent van alle kennis wat daar is. Gebaseer op hierdie uiters beperkte kennis word daar nou gespekuleer dat God nie bestaan nie. Indien slegs 'n bietjie meer kennis bykom kan die prentjie verander en so kan ons wipplank ry totdat ons kennis volmaak is.
Dit is dus 'n geval van 'n bietjie kennis kan gevaarlik wees want dit kan tot die verkeerde gevolgtrekking lei. Dis een van die redes waarom ek die Amish se "shunning" van die wetenskap respekteer. Vir my is dit seker nou te laat aangesien Pandora se boks klaar oopgemaak is.

Die Ou Man
15th March 2011, 12:09
Nic - Maart 09, 2011 om 16:41

Multi, ek ken ook ook mense van die Amish geloof in "the USA". Hulle is ook in NZ. Al wat ek van hulle nie hou nie is dat hulle hulle, net soos elke Christen, en Muslim, so heilig is en dat hulle glo hulle is al mens wat betaansreg op aatde het. Die Armish se ons is "eathleys", hullem mag ons gebruik, maar ons al nooit hemel toe gaan nie, dus kan hulle, die Armish, maar die earthleys gebruik. Dis nie onsin wat ek nou praat nie. In die dorpie wat ek huidiglik bly is n redelike sterk Armish groepie. Hulle het ook hulle eie skool. Hulle hou van Afrikaner vrouens (weet hoekom), dus is die hoof van die skool n Afrikaanse tannie. MAAR. geen onderwyser wat nie Armish is nie, mag nie eers saam met die kinders eet nie. Eatrhleys is te laag. MENS MAG NIE SAAM MET HULLE EET NIE.

Maar, indien hulle siek word, dan hardloop hulle vinnig na die earthley dokter toe. Baie soos die Christene, Bid, maar oomie dokter moet ons ook gaan sien.

Dit moes seker n belewins gewees het saam met die stoere Armish mense van die USA. Sal dit graag wil beleef. Ek IS nou in NZ. Amper terug in SA. Nie meer lank nie!

Die Ou Man
15th March 2011, 12:10
Hendrik - Maart 09, 2011 om 18:47

is dit nie net TE maklik om alles waarvoor daar nie huidiglik antwoorde is nie, met 'n sogenaamde opperste wese te verduidelik nie? as "god" almagtig is, hoekom is daar ook die belaglike konsep van 'n duiwel? is he just leaving him be to humour him??? dit is nogal ontstellend om te sien hoe mense net bloot ongegronde data aanvaar en iets logies verwerp. in hoe groot mate is die mensdom kollektief in die kak?
ek dink maar net meeste mense se vrese vir 'n "lewe aan die anderkant", watookal dit behels, is te groot om die saak nugter te benader. nagenoeg AL die gelowe op aarde se grondslae is identies. iemand het met 'n mooi storie gekom en gevind dat mense wat in vrees lewe gehoorsaam is. super politiek. wens ek het dit uitgedink. laat my dink aan the invention of lying.

Die Ou Man
15th March 2011, 12:14
Brentie - Maart 10, 2011 om 10:08

Die eerste skeppingsverhaal is as 'n teenvoeter teen die Babilonies skeppingsverhale geskryf. In die Baboloniese verhale stry gode met mekaar oor die lot van die mense inteenstelling met die Joodse skeppingsverhaal waar die lot van die mens bepaal word deur EEN GOD en nie baie gode nie

thyshuman - Maart 10, 2011 om 13:04

Alweer verkeerd, Brentie. Of nog steeds verkeerd. Die ooreenkomste tussen die skeppingsverhale van Genesis en ouer verhale soos die Enuma Elish is te groot om toevallig te wees.

En jy is ook verkeerd oor die aantal "gode" in Genesis. Daar is nie net een nie. Daar is minstens twee en die een wat Elohim genoem word is eintlik 'n hele pantheon van gode onder die vaderskap van die groot god van die streek, EL. En terwyl jy dalk kan argumenteer (maar nie met groot sekerheid nie) dat Jahweh die lot van die Israeliete bepaal het, wasd dit Baal, Astarte en 'n hele spul ander van ou El se kinders wat die lot van "ander mense" in daai streek "bepaal" het. Ek glo natuurlik net so min in daai gode as in Jahweh, maar die mense van daai tyd het wel in hulle geglo - en nie net in een van hulle nie.

Gaan lees bietjie verder en dieper.

Die Vrou
9th March 2012, 07:53
Die wetenskap sal nooit bewyse kan indien van die geestelike afdeling nie . ... nooit nie .. want wat vir die fisiese oog
nie sigbaar is nie kan ook nie met fisiese wetenskappe bewys word nie .. dit kan bloot net ervaar word deur die gees wat
in elke liggaam hier gevang is!!

Dit sal slegs net kan bewys dat als hier nie reg is nie .. en dat dit wat fisies is .. wreed is.

Carel van Heerden
13th April 2015, 17:25
In Openbaring word onder andere aangedui dat God die hemel en aarde gemaak het. Die totale skepping is gevolglik die handewerk van God.

Openbaring 14:7 En hy het met ‘n groot stem gesê: Vrees God en gee Hom heerlikheid, want die uur van sy oordeel het gekom; en aanbid Hom wat die hemel en die aarde en die see en die waterfonteine gemaak het.

Dit is wel bekend dat dit wat ons nie weet of verstaan van die skepping van God nie, aan God toegedig kan word. Die artikel “Wetenskap is nou die antwoord” verwys na die “god-doen dit”-siening wat dan volgens Nolan deesdae bekend staan as die “god van die gapings”. Dat onbelese mense so ’n aanspraak kan maak mag water hou. Om die kommentaar te lees op genoemde artikel van belese mense, lê ’n onkunde bloot wat ten hemele skreeu.

Die artikel meld dat “ongelukkig vir gelowiges is die wetenskap besig om te wen. Stadig maar seker is die wetenskap besig om antwoorde te verskaf.”

In wese kan dit nie die een of die ander wees nie. Die wetenskap sal nooit ‘n “wenner” wees nie. Om God se skepping te verstaan het die wetenskap met sy onderskeie dissiplines ontstaan. Op sy beste kan die wetenskap poog om sekere aspekte van God se skepping verstaanbaar oor te dra of te verduidelik. Dat baie vordering gemaak word, is gewis. Mens staan baie keer verstom oor “ontdekkings” in die skepping wat gemaak word. Dit dui net weer die Grootheid en Almagtigheid van God as Skepper aan.

Waarom wil ons bewys dat God bestaan? Seer sekerlik behoort Sy skepping meer as voldoende getuienis te wees!

knipmes
15th April 2015, 20:11
Waarom wil ons bewys dat God bestaan? Seer sekerlik behoort Sy skepping meer as voldoende getuienis te wees!

Die "probeer" bewys is so oud soos die mens self.
Daar sal nie verandering kom in die status quo voordat die mens nie globaal tot die besef gekom het dat God nie "daar" en jy "hier" is nie.
Dis juis hierdie skeidslyn wat hierdie "bewys" regverdiglik maak in wetenskap, godsdiens en nie-godsdienstige "gelowe".
Identifisering van belese of onbelese menseskeiding in dit self, vorm ook maar deel van die skeidslyn, wat ook ten hemele skreeu!

Die vraag is Wie staan op die kant sonder oordeel en beskou die "ten hemele skreeu" van alle kante, met die wete dat dit ook van verbygaande aard is?
Want daar... is waar die einde van die skeidslyn in sig is reeds...

groetnis
knipmes