PDA

View Full Version : Jahweh 'n vuurspuwende berg?



Die Ou Man
25th April 2011, 09:56
http://www.wendag.com/forum/attachment.php?attachmentid=652&d=1303747086As ons die Bybel noukeurig lees, sal ons vind dat die berg Horeb nie sommer enige berg was nie.

Ons moet ook in gedagte hou dat dat die Israeliete 'n spul slawe was wat hoegenaamd nie op dieselfde standaard as die hoogs geskoolde Egiptenare was nie. Hulle kennisveld was beperk tot diť van ongeskoolde arbeiders. In teenstelling hiermee, was Moses opgelei deur die beste leermeesters van die tyd. Moses het dus 'n geweldige intellektuele voorsprong op sy volgelinge gehad.

Drie maande na die uittog bring Moses die Israeliete tot by die berg van Jahweh. Hulle word sů deur die berg begroet:

Exodus 19 (http://www.bybel.co.za/search/search-detail.php?prev=-2&book=EXO&chapter=19&version=0&GO=Wys)


16 En op die derde dag toe dit mŰre word, was daar donderslae en blitse en 'n swaar wolk op die berg en die geluid van 'n baie sterk basuin, sodat die hele volk wat in die laer was, gebeef het.

17 Daarop het Moses die volk uit die laer gelei om God te ontmoet, en hulle het gaan staan by die voet van die berg.

18 En die hele berg Sinai het gerook, omdat die HERE in 'n vuur daarop neergedaal het. En sy rook het opgetrek soos die rook van 'n oond, en die hele berg het vreeslik gebewe.

19 Toe die geluid van die basuin sterker en sterker word, het Moses gespreek, en God het hom telkens hardop geantwoord.

Ek aanvaar dat dit die eerste keer was dat die Israeliete 'n vulkaan aanskou het. Dit moes 'n verskriklike belewenis wees.

Moses was die enigste wat kon verstaan wat Jahweh "sÍ".

Direk nadat Jahweh die Tien Gebooie aan Moses oorgedra het, was daar weer 'n uitbarsting op die berg.

Exodus 20 (http://www.bybel.co.za/search/search-detail.php?prev=-3&book=EXO&chapter=20&version=0&GO=Wys)


18 En toe die hele volk die donderslae en die blitse en die geluid van die basuin en die rokende berg bemerk, het die volk dit gesien en gebewe en op 'n afstand bly staan.

19 En hulle het vir Moses gesÍ: Spreek u met ons, dat ons kan luister; maar laat God nie met ons spreek nie, anders sterwe ons.

20 Toe antwoord Moses die volk: Wees nie bevrees nie, want God het gekom om julle te beproef en dat sy vrees voor julle oŽ mag wees, sodat julle nie sondig nie.

21 So het die volk dan op 'n afstand bly staan. Maar Moses het nader gegaan na die wolkedonkerheid waar God was.

Die Israeliete besluit toe versigtigheidshalwe om 'n ent weg te staan van die donderende, rokende berg waaruit Jahweh so donder en blits. Moses het telkens die donder, blitse en basuin, wat Jahweh se spreektaal was, getolk aan die benoude Israeliete.

Deuteronůmium 4 (http://www.bybel.co.za/search/search-detail.php?prev=-5&book=DEU&chapter=4&version=0&GO=Wys)


11 Toe het julle nader gekom en onder aan die berg gaan staan; en die berg het met vuur gebrand tot in die middel van die hemel, met duisternis, wolke en wolkedonkerheid.

12 En die HERE het met julle uit die vuur gespreek; julle het 'n stem van woorde gehoor, maar geen verskyning gesien nie -- net 'n stem was daar.

So het hierdie uitbarstings met gereelde tussenpose plaasgevind. Terselfdertyd het Moses die nuwe geestelike wette vir hierdie nuut bevryde volk opgestel en aan hulle oorgedra.

Vir die Israeliete was die vuurspuwende berg die simbool van Jahweh se toorn.

Exodus 24 (http://www.bybel.co.za/search/search-detail.php?prev=-4&book=EXO&chapter=24&version=0&GO=Wys)


17 En die verskyning van die HERE se heerlikheid was in die oŽ van die kinders van Israel soos 'n verterende vuur op die top van die berg.

Maar soos dit nou maar eenmaal gaan, het die Israeliete mak geword en teen die voet van die vulkaan gaan tent opslaan. Nader aan hulle Jahweh. Daar het hulle begin negatief raak en gekla en kerm. En toe is daar weer 'n uitbarsting. Hierdie keer het die lawa tot teen die kamp gebrand. Jahweh was nou behoorlik die bliksem in.

Nķmerie 11 (http://www.bybel.co.za/search/search-detail.php?prev=-4&book=NUM&chapter=11&version=0&GO=Wys)


1 EN die volk het hulle voor die ore van die HERE beklaag dat dit sleg gaan. En toe die HERE dit hoor, het sy toorn ontvlam, en die vuur van die HERE het onder hulle gebrand en het gewoed aan die kant van die laer.

2 Toe het die volk na Moses geroep, en Moses het tot die HERE gebid; en die vuur het doodgegaan.

Dit gebeur as mens aan die voet van 'n vulkaan kamp opslaan.

Moses sou by latere geleenthede die Israeliete herinner aan hulle angswekkende ervaring aan die voet van die berg van Jahweh.

Deuteronůmium 5 (http://www.bybel.co.za/search/search-detail.php?prev=-8&book=DEU&chapter=5&version=0&GO=Wys)


4 Van aangesig tot aangesig het die HERE op die berg uit die vuur met julle gespreek --

5 ek het in diť tyd tussen die HERE en julle gestaan om aan julle die woord van die HERE bekend te maak, want julle was bevrees vir die vuur en het nie op die berg geklim nie -- en Hy het gesÍ:

6 Ek is die HERE jou God wat jou uit Egipteland, uit die slawehuis, uitgelei het.

7 Jy mag geen ander gode voor my aangesig hÍ nie....

Nadat Moses die Tien Gebooie herhaal het, herinner hy die Israeliete weer soos volg.


22 Met hierdie woorde het die HERE julle hele vergadering op die berg, uit die vuur, die wolk en die wolkedonkerheid met 'n groot stem toegespreek, en niks meer nie; en Hy het dit op twee kliptafels geskrywe en dit aan my gegee.

23 En toe julle die stem uit die duisternis hoor, terwyl die berg met vuur brand, het julle na my toe aangekom, al die hoofde van julle stamme en julle oudstes,

24 en gesÍ: Kyk, die HERE onse God het ons sy heerlikheid en sy grootheid laat sien, en ons het sy stem uit die vuur gehoor; vandag het ons gesien dat God met die mens spreek en hy in die lewe bly.

Na die episode by die berg, sou die Israeliete nie gou in die bestaan van Jahweh twyfel nie en so het die Jahweh kultus van die Ou Testament sy ontstaan te danke aan Moses wat geweet het hoe om 'n vuurspuwende berg in te span om sy wette neer te lÍ.

As hierdie verhale nie in die Bybel vervat was nie, maar presies net so in, gestel nou maar in die geskrifte van die Vikings, sou ons met reg kon argumenteer dat die Vikings 'n vuurspuwende berg aanbid het.

Die vraag is nou. Het die Israeliete 'n vuurspuwende berg aanbid?

Liefde groete.

Die Ou Man

Die Ou Man
25th April 2011, 10:10
Each of the peoples of the near east had its one national god in whose name it walked. Thus, the Moabites worshipped Kemosh and described themselves as, and were known to be, the people of Kemosh. Likewise, the Ammonites walked in the name of their god, Milcom: they were the people of Milcom. And the Israelites were the people of the one national god of Israel, who had been 'El Shaddai and became Yahweh.

There is no clear evidence concerning the origin and meaning of the divine name Yahweh. It is clear only that he was the god of Exodus, the god of Moses who delivered those of the tribes of Israel who had settled in Egypt from bondage.

Moses himself is hard to come to grips with. Moses is an Egyptian, not a Hebrew, name (from the common root Msi to bear or beget, as in Rameses, Ra is the one who begot him, and Thutmose, Thoth has given a child).

The story of Pharoh's daughter finding him in the Nile is an obvious attempt to explain this away. As it appears in Exodus the account follows, almost word for word, a similar story that was preserved of the Babylonian King Sargon of Akkad.

In Moses and Monotheism, Freud speculated, not unreasonably, that Moses was a survivor of the priesthood of the monotheistic Aton cult established by the Pharoh Amenhotep IV (Ikhnaton) and bloodily suppressed after his death. Thus, like the practice of circumcision, monotheism was initially borrowed by the Jews from the Egyptians.

Freud took it that the god Yahweh whose name was attached to the new cult was originally a Midianite volcano god. For what it is worth that element of his speculation seems now to be generally accepted by biblical scholars.

Source (http://heresiarch.org/talkgod.php).

Die Ou Man
25th April 2011, 10:16
When Moses took the Israelites out of Egypt, each tribe was gathered under its own banner -- illustrated with an image of a god. A lion was depicted on the banner of Judah, probably looking much like the Egyptian Sphinx. A serpent, named Nechushtan, was depicted on the banner of the tribe of Dan. Later, a bronze image of Nechushtan was placed in Solomon's temple -- and stayed there until much later, when King Hezekiah melted the bronze from which the idol was made. It is possible that the tribes adopted these gods during the hundreds of years they spent in Egypt. Or perhaps the tribes were never part of the descendants of Abraham that accepted Yahweh during the covenant, and only joined this loose alliance of tribes later. Possibly, the covenant never happened and was only a later myth, added to the cycle of origin stories in the Bible. No one really knows. But the images on the banners were there, showing the tribes' alliances to other gods.

The tribe of the Levites, with whom Moses was associated, was another matter altogether. They worshiped a thundering, fierce god, whose location was either Mount Horeb, or Mount Sinai. Very likely the two mountains are one and the same -- there is no proof either way. Was this god the same Yahweh, the God of Abraham? Very possibly. If not, the two entities, Yahweh of Abraham and the warrior god of the Levites were combined into one impressive entity that Moses, very likely a full-blooded Levite himself, had adopted as his own God. That is proven by the fact that later, only the Levites acted as priests toYahweh in the various Temples.

The Israelites had to physically leave Egypt to worship Yahweh. They could not, under any circumstances, worship Him in Egypt, because they could not even see him there. Exodus is very specific as to what they had to see: "They took their journey from Succoth and encamped at Etham, in the edge of the wilderness. The Lord Yahweh went before them by day in a pillar of a cloud, to lead them the way; and by night in a pillar of fire, to give them light; to go by day and night (Exodus 13:21)." This is a clear and simple description of an active volcano- - smoke by day, fire by night.

Then, to fully prove this assumption, they gathered around this mountain, and were told that they were never to climb or touch it, on danger of death. "Take heed to yourselves, that ye go not up into the mount, or touch the border of it: whosoever touchesth the mount shall be surely put to death (Exodus 19:12)." The mountain must have been dangerously hot to the touch. The passage continues: "And mount Sinai was altogether on a smoke, because the Lord Yahweh descended upon it in fire: and the smoke thereof ascended as the smoke of a furnace, and the whole mount quaked greatly." Another clear description of an active volcano. And at this emotionally impressive location Moses gave the Israelites a Code of Law, and reforged a covenant which was to become the basis for the development of monotheism.

Source (http://www.pantheon.org/articles/y/yahweh.html).