PDA

View Full Version : About whichcraft?

Die Vrou
26th June 2011, 11:41
ABOUT WHICHCRAFT?
Born and Bred Design is a Product Development agency with a primary focus on rural and urban craft development. Born and Bred Design is the brainchild of Sivuyile Piliso and Zamokuhle Nkosi.

INTRODUCTION (a magical journey)
According to the Collins Concise Dictionary, the word “Witchcraft” is defined “the practice of magic, esp; black magic”.
We named our craft range “WHICHCRAFT?” (Note the different spelling), and interpret it as the magical journey that nineteen young design graduates from all over South Africa undertook in 2003.

What was learnt and experienced on this journey could only be described as magical, “BLACK MAGIC”, “CRAFT MAGIC”. This journey came in a form of a 9-month full time craft development learnership that was hosted by the Greater St Lucia Wetland Park Authority and MAPPPSETA. What better setting than the Greater St Lucia Wetland Park (GSLWPA), which is one of the most beautiful areas in the country.
As Born and Bred design we want to take forward the WHICHCRAFT vision, which is to create beautiful hand made products while enriching crafter’s lives in the process.

Pragtige goetertjies! :-)

Gaan bietjie na die werf hierbo ...

Groete

Vicky
26th June 2011, 15:04
Hallo Die Vrou! :sharp:

Goed om te sien jy gaan hopelik saam met ons hier kuier! Ek gaan probeer om baie meer gereeld by die forum in te loer, en ek be-oog dat ons in hierdie hoekie sommer lekker gesels oor enige dinge onder die son wat mens met jou hande kan doen. Ook interessante versamelings, ens. Ek en mev Knipmes het reeds bespreek dat ons sommer wil afskop met scrapbooking, en gisteraand het ek op die Home Channel 'n program gesien waar hulle die mooiste kaartjies gemaak het! Vreeslik lekker om kreatief te wees!

Enige voorstelle??

Liefdegroete,

Vicky