Die gelykenis van die Landbouer (Boer) en die wingerd
(Matthew 21:33) Luister na 'n ander gelykenis: Daar was 'n sekere huisheer wat 'n wingerd geplant het; en hy het 'n heining daarom gesit en 'n parskuip daarin gegrawe en 'n wagtoring gebou, en hy het dit aan landbouers verhuur en op reis gegaan.
(Matthew 21:34) En toe die vrugtetyd nader kom, stuur hy sy diensknegte na die landbouers om sy vrugte te ontvang.
(Matthew 21:35) Maar die landbouers het sy diensknegte geneem en een geslaan en 'n ander een doodgemaak en 'n ander een gestenig.
(Matthew 21:36) Weer het hy ander diensknegte gestuur, meer as die eerstes, en hulle het met dié net so gemaak.
(Matthew 21:37) Oplaas het hy sy seun na hulle gestuur en gesê: Hulle sal my seun ontsien.
(Matthew 21:38) Maar toe die landbouers die seun sien, het hulle onder mekaar gesê: Dit is die erfgenaam; kom laat ons hom doodmaak en sy erfdeel in besit neem.
(Matthew 21:39) En hulle het hom geneem en buitekant die wingerd uitgewerp en doodgemaak.
(Matthew 21:40) Wanneer die eienaar van die wingerd dan kom, wat sal hy met daardie landbouers doen?
(Matthew 21:41) Hulle antwoord Hom: Die slegte mense--hy sal hulle 'n slegte dood laat sterwe en die wingerd verhuur aan ander landbouers wat hom die vrugte op die regte tyd sal gee.
(Matthew 21:42) Jesus sê vir hulle: Het julle nooit in die Skrifte gelees nie: Die steen wat die bouers verwerp het, dit het 'n hoeksteen geword. Hy het van die Here gekom en is wonderbaar in ons oë?
(Matthew 21:43) Daarom sê Ek vir julle: Die koninkryk van God sal van julle weggeneem en aan 'n volk gegee word wat die vrugte daarvan sal dra.
In hierdie gelykenis verduidelik die Messias sy eie situasie en die doel waarvoor die Vader hom gestuur het. Daar word tussen twee groepe onderskei. Diegene wat betrokke was by die moord; en diegene wat nie die seun se bloed aan hulle hande het nie.
Die moordenaars se lot word soos volg deur die dissipels verduidelik:
Hulle sal ‘n vreeslike dood sterf.
Hulle verbeur die wingerd.
Jesus verklaar dat die koninkryk van God van hulle weggeneem sal word.
Die dissipels sê verder dat die wingerd aan “ander boere” verhuur sal word, wat hom die vrugte op die regte tyd gee. Jesus verwys uitdruklik na hierdie “ander boere” as ‘n volk wanneer Hy sê: “Daarom sê Ek vir julle dat die koninkryk van God van julle weggeneem sal word en aan 'n volk gegee sal word wat die vrugte daarvan sal lewer.
Het die volk, waarna die Messias verwys, op ons betrekking? Het ons die reg om aan te meld om die wingerd oor te neem?
Liefde groete.
Die Ou Man
(Matthew 21:33) Luister na 'n ander gelykenis: Daar was 'n sekere huisheer wat 'n wingerd geplant het; en hy het 'n heining daarom gesit en 'n parskuip daarin gegrawe en 'n wagtoring gebou, en hy het dit aan landbouers verhuur en op reis gegaan.
(Matthew 21:34) En toe die vrugtetyd nader kom, stuur hy sy diensknegte na die landbouers om sy vrugte te ontvang.
(Matthew 21:35) Maar die landbouers het sy diensknegte geneem en een geslaan en 'n ander een doodgemaak en 'n ander een gestenig.
(Matthew 21:36) Weer het hy ander diensknegte gestuur, meer as die eerstes, en hulle het met dié net so gemaak.
(Matthew 21:37) Oplaas het hy sy seun na hulle gestuur en gesê: Hulle sal my seun ontsien.
(Matthew 21:38) Maar toe die landbouers die seun sien, het hulle onder mekaar gesê: Dit is die erfgenaam; kom laat ons hom doodmaak en sy erfdeel in besit neem.
(Matthew 21:39) En hulle het hom geneem en buitekant die wingerd uitgewerp en doodgemaak.
(Matthew 21:40) Wanneer die eienaar van die wingerd dan kom, wat sal hy met daardie landbouers doen?
(Matthew 21:41) Hulle antwoord Hom: Die slegte mense--hy sal hulle 'n slegte dood laat sterwe en die wingerd verhuur aan ander landbouers wat hom die vrugte op die regte tyd sal gee.
(Matthew 21:42) Jesus sê vir hulle: Het julle nooit in die Skrifte gelees nie: Die steen wat die bouers verwerp het, dit het 'n hoeksteen geword. Hy het van die Here gekom en is wonderbaar in ons oë?
(Matthew 21:43) Daarom sê Ek vir julle: Die koninkryk van God sal van julle weggeneem en aan 'n volk gegee word wat die vrugte daarvan sal dra.
In hierdie gelykenis verduidelik die Messias sy eie situasie en die doel waarvoor die Vader hom gestuur het. Daar word tussen twee groepe onderskei. Diegene wat betrokke was by die moord; en diegene wat nie die seun se bloed aan hulle hande het nie.
Die moordenaars se lot word soos volg deur die dissipels verduidelik:
Hulle sal ‘n vreeslike dood sterf.
Hulle verbeur die wingerd.
Jesus verklaar dat die koninkryk van God van hulle weggeneem sal word.
Die dissipels sê verder dat die wingerd aan “ander boere” verhuur sal word, wat hom die vrugte op die regte tyd gee. Jesus verwys uitdruklik na hierdie “ander boere” as ‘n volk wanneer Hy sê: “Daarom sê Ek vir julle dat die koninkryk van God van julle weggeneem sal word en aan 'n volk gegee sal word wat die vrugte daarvan sal lewer.
Het die volk, waarna die Messias verwys, op ons betrekking? Het ons die reg om aan te meld om die wingerd oor te neem?
Liefde groete.
Die Ou Man
Dit wat hier gevra word, vereis ongelooflik verreikend meer as net die gedagtenis oor aanmelding weens geloofsleer of selfs net passievolle entoesiasme. Aanmelding gaan vereis dat diegene wat, op vrywillige grondslag inwillig, sy/haar ingeboesemde geloofs-oortuigings sal moet opweeg en straks moet wysig teenoor die werklikheid wat van hierdie “Boere” verlang gaan word.
Op hierdie Wendag webblad het Die Ou Man reeds verskeie blywende indrukke geskep by iedere en elkeen wat hier kom lees, dan nie so nie? Is daardie indrukke blywend weens Die Ou Man self, of dalk word aanklank gevind deurdat die leser deur iets geboei word veels groter is as enige mensekind, insluitende Die Ou Man?
(Matthew 21:43) Daarom sê Ek vir julle: Die koninkryk van God sal van julle weggeneem en aan 'n volk gegee word wat die vrugte daarvan sal dra.
Die Evangelis en boer Angus Buchan se bekende stelling dat ‘n boer reguit (padlangs) moet ploeg, anders is die pad “cockeyed” kan ek ook my mee vereenselwig, want elke spesialiteit vereis eie kundigheid, en sodoende as lemkenner het ek het altoos baie respek vir ‘n skerp lem, want ‘n skerp mes sny reguit (padlangs) en kan dus ook nie “cockeyed” sny nie. Alhoewel Angus en ek wêrelde verwyderd is van mekaar in ingeboesemde geloofsleer, praat ons tog dieselfde taal deur ervaring as werkstuk te gebruik tot verduideliking van ons mikpunte. Die ongelooflike gewaarwording wat tans onder ons volk plaasvind, en veral met die Angus “Mighty Men” saamtrekke, bring Die ou Man se vraag heel na vore!
Het die volk, waarna die Messias verwys, op ons betrekking? Het ons die reg om aan te meld om die wingerd oor te neem?
‘n Boerseun of dogter vir God
te word… in murg en been!
Dit gaan ‘n interessante reis word om te ervaar… “don’t you think?”
die verhaal vervolg...
Groetnis
knipmes
Comment