Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 28

Thread: WENKRUIS

Mod Die Ou Man's Avatar
    Total Downloaded
    0

Default Wenkruis

My eerste werklike kennismaking met die Oorwinningskruis was op die ou Duitse imperiale vlag in Swakopmund. Ek koop toe vir my ‘n vlaggie en plak hom op my kar se agterruit. Dit was met hierdie vlag wat Siener en die Rebelle die Overeenkomst aangegaan het.

My tweede kennismaking was in 'n groot verlate fort in Suid-Afrika. Daar is die kruis rooi op ‘n wit agtergrond. Die rooi en wit laat my onwillekeurig dink aan die kleure van die verheerlikte liggaam, soos beskryf in die Openbaring van Petrus.

Jesus wys die dissipels hoe die hemel lyk.

4. Die Here Jesus het verder gesę: “Kom ons gaan na die berg om te gaan bid.”

5. Ons twaalf dissipels het saam met Hom gegaan en Hom gesmeek om vir ons een van sy volgelinge te wys wie se lewe reg was, maar wat al dood was. Ons wou graag sien hoe hulle lyk en dan moed skep sodat ons die mense wat na ons luister, kon aanmoedig.

6. Toe, terwyl ons nog besig was om te bid, het daar skielik twee mans voor die Here gestaan.Ons kon nie na hulle kyk nie,

7. want hulle gesigte het geskitter soos ‘n sonstraal, hulle klere het geblink soos iets wat geen mens nog ooit gesien het nie. Ja, geen mens kan beskryf of begryp hoe wonderlik hulle aangetrek was en hoe pragtig hulle gesigte was nie.

8. Toe ons hulle sien, was ons verbaas, want hulle lywe was
    witter as die witste sneeu en rooier as die rooiste roos.

(Uit Apokriewe Ou en Nuwe Testament. Verlore boeke uit die Bybelse tyd.)
    Die kleure van die verheerlikte liggaam, waarna ons smag, is wit en rooi.

Liefde groete.

Die Ou Man

War_Ensign_of_Germany_(1933-1935).png Templar_cross-2.png
    Reich war flag
    (Reichskriegsflagge)
    and marine jack
    Oorwinningskruis

Mod Die Ou Man's Avatar
    Total Downloaded
    0

My volgende ontmoeting met die Oorwinningskruis was in Parys. Ek stap oor die St Michel (Aardsengel Michael) plein na die Nottre Dame. Die beeld van die engel is kenmerkend, soos al die ander oor Michel, naamlik waar hy in die geveg met die draak betrokke is. Sy swaard is triomfantlik bo sy kop en die verslane duiwel lę aan sy voete. Met sy linkerhand gee hy die saluut van Johannes die Doper (Ek verduidelik later).

Hierdie beeld neem my terug na Openbaring en die engel Michel se rol as “hoofengel” en "kryger" van God.

Na verdere opsoekwerk kry ek 'n beeld van engel Michel in Bussels. Tot my verbasing dra die engel die Oorwinningskruis op sy hoof. In nog 'n beeld van Michel in die Mont st Michel Katedraal in Normandië, Frankryk, is Michel ook in die geveg met die draak betrokke, met die Kruis van Oorwinning as kroon.

Die koppeling van die engel Michel aan die Oorwinningskruis het my die volgende dag na die Basilique du Sacre Coeur op die hoogste heuwel van Parys geneem.

Liefde groete.

Die Ou Man

Saint_Michel-Paris-01.jpg Saint_Michel-Belgium.jpg saint-michel-brussels-belgium.jpg
    Aardsengel Michael - Parys
    Aardsengel Michael - Brussel in België
    Aardsengel Michael - Brussel in België

Mod Die Ou Man's Avatar
    Total Downloaded
    0

Basilique_du_Sacre_Coeur-Jesus.jpgEk stap van die moltrein stasie af na die pragtige Basalisk op die hoogste heuwel in Parys. Die trappe neem my na die groot brons deure. Die beeldhouwerk van lemoen en roos op die deure val my op.

Binne die Basalisk draal ek by die pragtige muurskilderye en beeldhouwerke. Die Basilique du Sacre Coeur is ‘n gelofte kerk in eie reg. Dit is gebou na aanleiding van ‘n gelofte met God om Parys en sy inwoners tydens ‘n Pruisiese inval te spaar.

Ek stap weer na buite en betrag die gebou. Links voor is ‘n masiewe beeld van koning Louis XIV, die Sonkoning op sy perd. Die kenmerkende Franse lelie, fleur de lis, is op sy skild aangebring. Aan die regterkant is ‘n ewegroot beeld van Jean ‘d Arc, die beroemde Franse heldin en martelaar. Op haar perd se harnas verskyn dieselfde fleur de lis.

Op die dak van die basalisk is die bekende moordkruis (crux ordinaria), maar reg bo die masiewe beeld van die Messias is die Oorwinningskruis.

Liefde groete.

Die Ou Man

Basilique_du_Sacre_Coeur.jpg

Mod Die Ou Man's Avatar
    Total Downloaded
    0

Basilique_du_Sacre_Coeur-Doors.jpgEk stap weer terug na die swaar brons deure van hierdie manjifieke geloftekerk. Op elke deur is vier lemoene wat elk met roosblare en vier roosknoppe omring is. Die hele rand van die deur is met roosranke en roosknoppe versier.

Hierdie bronswerke voer my terug na ons eie Vierde Raadsaal in Bloemfontein. Die argitektuur is onmiskenbaar dieselfde. Die koepeldak, die lanterns en selfs die lemoen en die roos is gemeensaak.

Terug by die voet van die heuwel draai ek om en betrag hierdie majestieuse kerk. Hier lę dieper boodskappe opgesluit. Daaraan twyfel ek nie. My Hugenote gene stoei met my Pruisiese gene.

Laataand staan ek op die balkon van my woonstel in Fugirard ek kyk na die verligte Eiffel Toring en Mont Parnasse. En ek kry die Basilique du Sacre Coeur nie uit my gedagtes nie. Die soeklig op die Eiffel wat om en om gaan laat my wonder of die Franse steeds nie die Duitsers vertrou nie. En ek herkou aan die gedagte dat die Boervolk ‘n eie Jean d' Arc gaan oplewer.

Liefde groete.

Die Ou Man

france-montparnasse-eifel_towers.jpgfrance-eiffel_tower-from-montparnasse.jpg
    france-montparnasse-01.jpg

Mod Die Ou Man's Avatar
    Total Downloaded
    0

France faced military defeat and occupation of part of the country by German troops. The response of MM. Alexandre Legentil and Hubert Rohault de Fleury was spiritual. They vowed to build a church consecrated to the Heart of Christ in reparation (in penitence for sins commited) since for them, the misery of France stemmed more from spiritual than from political causes.

The work was financed by gifts, often modest, from all over France. The names of the donors are carved in the stone.

Tout visiteur de Paris apercevant les coupoles de la Basilique se dit :
    La haut, en ce moment, quelqu'un prie pour moi !

Every visitor who comes to Paris, when he sees the dome of the Basilica, he says to himself:
    "Up there, at this very moment, somebody is praying for me!"

Die Basilique du Sacre Coeur staan vandag as 'n pragtige simbool van die Franse se eertydse gelofte wat met God gesluit is. Of hulle vandag nog daardie gelofte respekteer, is 'n ope vraag. Dieselfde vraag kan ons aan onsself stel.

Liefde groete.

Die Ou Man

Mod Die Ou Man's Avatar
    Total Downloaded
    0

Die koppeling van die Oorwinningskruis aan die Messias is nie toevallig nie. Die rooi kruis op die wit vlag staan bekend as die Oorwinningsbanier en simboliseer die Messias se oorwinning oor die dood. Die vroeë Christene was bekend met hierdie simbool en daarom vind ons dit in die kunswerke van die meeste vroeë kerke.

Die Oorwinningskruis is vroeg reeds in die Christendom uitgebeeld as simbool van die opstanding van die Messias. Die beroemde agnus dei met banier, beeld die Lam van God uit met die banier wat die opstanding bevestig. Daarom staan hierdie banier bekend as die Oorwinningsbanier van die Lam van God.

The Agnus Dei, or Lamb of God, is an ancient symbol of Christ. The cross stands for Christ's victory over sin and death. Biblical references include John 1:29 and Revelation 14.

In ancient examples of the Agnus Dei, may be seen lying upon the Book of Seven Seals or carrying the Banner of Victory. It must be crowned with a three-rayed nimbus or halo, signifying that it is a symbol of divinity. In other examples the Lamb stands upon a hill from which flow the Four Rivers of Paradise, signifying the Four Gospels.
    Agnus Dei (Reclining)

The Agnus Dei (Latin for "Lamb of God") may appear in several postures. Seated on a book with seven seals, it represents the final judgment when Christ returns in glory.

Rev. 5:11 Then I looked and heard the voice of many angels, numbering thousands upon thousands, and ten thousand times ten thousand. They encircled the throne and the living creatures and the elders. 12 In a loud voice they sang: "Worthy is the Lamb, who was slain, to receive power and wealth and wisdom and strength and honor and glory and praise!" (NIV)
    Season: Ascension Sunday, Christ the King Sunday
    Agnus Dei (Standing)

Standing with a banner, the Agnus Dei represents the risen Christ who triumphs over death. This symbol is rich in significance. John the Baptist proclaimed Jesus to be the Lamb of God who takes away the sin of the world. In the Revelation, Jesus is portrayed as a lamb.
    Die Oorwinningskruis is direk gekoppel aan die Messias se oorwinning oor die dood. Vandaar dus die benaming, Oorwinningskruis. Hieronder volg kunswerke uit die kerke van ons stamlande in Europa. Let veral op die bewoording van die laaste embleem, nl. "OUR LAMB HAS CONQUERED * LET US FOLLOW HIM." Dit is die embleem van die Morawiese kerk van Duitsland. (Ek sal aanstons die verwysing van Siener en die relevansie vir die Boer, plaas.)

Liefde groete.

Die Ou Man

Agns_Dei-austin_Street_Lamb.jpgAgnusDeiWindow.jpgAgns_Dei-window.jpg
    Agns_Dei-St_Pauls_Church.jpgAgns_Dei-St_Meinnrad.jpgAgns_Dei-morawiese_embleem.gif

Mod Die Ou Man's Avatar
    Total Downloaded
    0

Die Lam van God staan in Latyn beken as Agnus Dei. Dit is die Agnus Dei wat keer op keer uitgebeeld word met die Oorwinningskruis en die Oorwinningsbanier. 'n Rooi kruis op 'n wit vlag.

Ons moet noodgedwonge aanvaar dat die Katolieke oor die mees omvattende Christelike biblioteek beskik. Daarom het ek die Katolieke gaan raadpleeg aangaande die Agnus Dei. Hier is wat hulle te s'e het.

The Agnus Dei

One of the oldest of the Church’s sacramentals used in private devotion is the Agnus Dei — the “Lamb of God.” Though its origin is shrouded in the mist of antiquity, the Agnus Dei sacramental is mentioned in historical Church accounts as early as the sixth century and mentioned frequently by the early-to-middle ninth century. Thus, for at least fifteen centuries, the Agnus Dei has been a popular and treasured sacramental of Catholics, especially those living in Europe where it was most readily available. Yet, regrettably, few Catholics living today have ever even heard of the Agnus Dei.

https://catholicism.org/sacramentals-grace.html
    As ons na antieke beeldhouwerke, skilderye en loodglas versierings in die ou Christen kerke kyk, vind ons dat die rooi kruis op die wit doek sonder uitsondering aan die Messias gekoppel is, as sy banier van oorwinning oor die dood.

Die Wenkruis en die Agnus Dei is reeds voor die Messias se oorwinning oor die dood en die Bose, deur Johannes die Doper aan die Messias gekoppel. Daarom word die Wenkruis ook allerwee in die eerste eeue nC aan Johannes die Doper gekoppel.

Hieronder is ‘n mosaiek van Johannes die Doper( foto 1) in volle gewaad en van die Messias (foto2), in ‘n baie spesiale kerk, nl. die Hagia Sofia in die voormalige Konstantinopel (Ek verduidelik later Johanna Brandt se visioene wat verband hou met die Hagia Sofia.). Foto 3 is 'n renaissence skildery van die opstanding. Hier volg die onderskrif tot hierdie skildery.

Resurrection of Christ.
    The greatest event ever to be recorded in world history is the resurrection of Jesus Christ from the grave. He is shown standing above the fallen sentry carrying the banner of victory of life over sin and death.
    Deesis_mosaic-Hagia_Sophia-Istanbul.jpgThe_Resurrection_of_Christ.jpg
    Hagia_Sophia-Istanbul.png
    O Death, where is your sting? O Hell, where is your victory? Christ is risen, and you are overthrown. Christ is risen, and the demons are fallen. Christ is risen, and the angels rejoice. Christ is risen, and life reigns. Christ is risen, and not one dead remains in the grave. For Christ, being risen from the dead, is become the first fruits of those who have fallen asleep.
    St. John Chrysostom

Mod Die Ou Man's Avatar
    Total Downloaded
    0

Gedurende die Kruistogte (Crusades) het die kruisvaarders, insluitende die Tempel Ridders (Knights Templar) en Germaanse Ridders (Teutonic knights) op skepe na die Heilige Land vertrek om die Moslems, wat Jerusalem intussen beheer het, te verdryf. Krygers van omtrent die hele Wes-Europa het aan die veldtogte deelgeneem.

Die Kruistog oorloë is geveg onder die Oorwinningskruis van Christus en nie onder die moordkruis van Golgota nie. Die Moslems is dus wel bekend met die Oorwinningskruis.

Toe Osama se manne in Afghanistan gevegsvernuf geoefen het, het hulle geskiet op teikens met die rooi Oorwinningskruis op. Die beelde daarvan op TV is redelik bekend. Daardie kruis is nog vars in hulle geheue.

Hieronder is afbeelde van die Kruisoorlog Ridders (Tempel Ridders, foto 1, 2 en 3, sowel as Germaanse Ridders, foto 4, 5 en 6) in gevegsmondering.

Liefde groete.

Die Ou Man

Tempel Ridders (Knights Templar)
    knights_templar-century.jpgknights_templar-01.jpgknights_templar-02.jpg
    Germaanse Ridders (Teutonic knights)
    teutonic_knights-01.jpgteutonic_knights-02.jpgteutonic_knights-03.jpg

Mod Die Ou Man's Avatar
    Total Downloaded
    0

Die Oorwinningskruis is deur die Pous aan die Tempel Ridders gegee.

1146
    Pope Eugenius III authorised the Templars to add the red cross on the left breast of their tunics and the shoulder of their mantles, symbolising willingness to shed their blood and die for the Faith.
    Kyk nou na hierdie interessantheid. Die Pous stuur, in oorleg met ander Europese vorste, die kruisvaarders om Jerusalem van die Moslems te herower. Hy gee aan hulle 'n simbool. Daardie simbool is nie die moordkruis van Golgota nie, maar die Oorwinningskruis van die Christus. Hy het dus iets geweet wat ons vandag nie weet nie.

Kyk nou na die onderstaande kiekie. Die skepsel staan so waar as waaragtig met albei kruise. Die moordkruis in sy hand en die Oorwinningskruis op sy mantel.

Die Pous weet presies wat die koppeling tussen die die Oorwinningskruis en die oorwinning oor die dood, deur die Christus is.

Die Pous hou die doodskruis vir ons uit en die Oorwinningskruis vir homself. Deur die doodskruis behou die kerk sy houvas op ons deur die verwekking van 'n skuldgevoel, as synde die Messias in ons belang gemartel en vermoor is.

Die doodskruis is die moordinstrument van Satan en die dood. Die Oorwinningskruis is die simbool van die Messias en die oorwinning oor Satan en sy doodskruis.

Liefde groete.

Die Ou Man

Pope_Benedict_XVI.jpg

Mod Die Ou Man's Avatar
    Total Downloaded
    0

Elke seil van elke skip van Dias en Da Gama het die Oorwinningskruis van Christus op gehad. Die kruise wat Dias vanaf Kaap Kruis in Duitswes tot by Kenton on Sea in die Oos-Kaap geplant het, is die Oorwinningskruis van Christus. Die Oorwinningskruis het ons as volk vooruit geloop. Dias het ons kleim kom afsteek met elke kruis wat hy hier kom plant het.

Daardeur kan ons aanvaar dat die oorwinningskruis van Christus ons vooruit geloop het. Die Kruis was reeds ingeplant as teken van wat sou kom, hier in Boerland. Dit is miskien tyd dat ons opnuut na die simboliek van die Kruise langs ons kus gaan kyk.

Die Portugese seevaarders het na die Kruis verwys as die Kruis van die Orde van Christus.

Liefde groete.

Die Ou Man

bartolomeu_dias.jpgcaravel-01.jpgCaravel.jpg
    da-Gama-in-India.jpgSanta_Maria-01.JPGSanta_Maria-02.JPG
    Bartolomeu Dias belonged to a military order known as the Military Order of Christ. Its badge was a red cross on a white background (which is still used as the badge of the Portuguese air force today). In addition to the flag of the Order, the Portuguese sailors flew the royal flag of Portugal. The designs of both these banners were also painted on the sails of their ships as was the common practice amongst sailors at that time.

The Portuguese erected stone crosses (padrăo) at prominent points along the coast to proclaim sovereignty of the Portuguese realm by right of discovery. Dias erected his first cross on Dias Point (since renamed Lüderitzbucht in what is now Namibia), at Kwaaihoek on the easternmost limit of Algoa Bay and on his return voyage at Buffels Bay near Cape Point.

Bookmarks

Bookmarks