Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 22

Thread: Braaivleis

Member Pionier's Avatar
    Total Downloaded
    0

Default Braaivleis

Ek seg altyd dat indien iemand onseker is oor 'n sekere stanpunt is mense geneig om die Ingelse woorde nader te trek, en dus hulself effens te distansieer van die stelling. Ek gebruik hierdie as 'n voorbeeld: In onlangse geleentheid wou 'n dame vreeslik graag die seen oor twee mense uitspreek, maar was nie seker of dit 'n gepaste tyd of plek is nie. Sy se toe, "Blessings vir julle". Die deursnee toeskouer sou dan reken dat, eerder as om krities te wees, of sy korrek opgetree het aldan nie, kon redeneer dat dit meer 'n "Imperiale" uitlating is, as eerder komende van die dame self.

Met dit as agtergrond het ek in hierdie geval 'n sekere standpunt om in te neem:

'n Maal sonder vleis is bloot 'n versnappering
    Kruisskyf wat ongeveer 10 dae verouder is en oor die kole gebraai word, is heerlik sag
    Beeshaas die versamelnaam van verskeie goeie snitte beesvleis
    Skaapkottolette, wat is 'n week sonder een van hulle op die vuur?

Knipmes ek wou nie afdwaal van jou besprekingspunt nie, maar angesien ek opgeruim voel vanmore kon ek nie die versoeking weerstaan nie.
    Wat wel hier ter sprake is, is die oorsprong van die bees en skaaprasse in Suider Afrika, kom dit oorsprongklik uit die midde ooste waar die beste gene verbrand is, of uit eie bodem waar die natuur self die beste gene bewaar het, of uit Europa waar die mens en die natuur saamgewerk het om die genepoel te bewaar?

Die RPO (rooivlies produsente organisasie) het 'n slagspreuk wat lui: "Beef up on the best, South African beef", dalk moet hulle dit net na Afrikaans vertaal om dit toepaslik te maak

Groetnis van uit die slaghuis

Mod Die Ou Man's Avatar
    Total Downloaded
    0

Default Re: Braaivleis

karmenaadjie - Porsie vleis, gewoonlik met wors en spek daarby, wat iemand wat bees of vark geslag het aan sy bure of vriende stuur.

Wanneer bees en vark op die plaas geslag is, het vriende en familie van die dorp gewoonlik kom help om die vleis te berwerk. Hulle is iedere een beloon met 'n karmenaadjie.

Member Pionier's Avatar
    Total Downloaded
    0

Quote Originally Posted by Die Ou Man View Post
    karmenaadjie - Porsie vleis, gewoonlik met wors en spek daarby, wat iemand wat bees of vark geslag het aan sy bure of vriende stuur.

Wanneer bees en vark op die plaas geslag is, het vriende en familie van die dorp gewoonlik kom help om die vleis te berwerk. Hulle is iedere een beloon met 'n karmenaadjie.
    Ek tel myself onder die jeug maar dit kan ek goed onthou, vleiswerk was 'n week se werk.

Na die koms van die Boerebederwer (elektriese vleissaag en meule) het die karmenaadjie in die niet verdwyn.

Mod Die Ou Man's Avatar
    Total Downloaded
    0

Ek het nou nog die ou vleismeul waarmee ons vleis gemaal en wors gestop het.

Ek het onlangs nog sy messie geslyp en 'n bietjie koedoewors met skaapvet en vars gebreekte en gebraaide koljander gemaak. Sommer so vir die lekkerte daarvan.

Skaapvet was die voorkeur omdat varkvet na 'n tyd goor raak. 'n Persieskaap of Van Rooy is ideaal.

Member Pionier's Avatar
    Total Downloaded
    0

Quote Originally Posted by Die Ou Man View Post
    Ek het nou nog die ou vleismeul waarmee ons vleis gemaal en wors gestop het.

Ek het onlangs nog sy messie geslyp en 'n bietjie koedoewors met skaapvet en vars gebreekte en gebraaide koljander gemaak. Sommer so vir die lekkerte daarvan.

Skaapvet was die voorkeur omdat varkvet na 'n tyd goor raak. 'n Persieskaap of Van Rooy is ideaal.
    Ons begin nou net so nostalgies raak soos Knipmes, wors wat so gemaak word smaak sommer "suiwerder" as die mengsel kruie wat van die rak af gekoop word.

Daardie Persie se vet het seker groter vlamme gemaak op die altare ook. Maar dit bly die beste vir worsmaak, dit hou selfs langer in die vrieskas as varkvet.

Vreemd genoeg word boere met prys gepenaliseer by die slagpale vir vetstertkarkasse.

Member Moeder's Avatar
    Total Downloaded
    0

damarasheep.jpg

In die Sandveld van Suidwes het die manne, kom jagtyd, Damara skape by die Herero's gekoop vir worsvet.

Mod Die Ou Man's Avatar
    Total Downloaded
    0

Dit het alles begin met 'n vraag oor die Witboek aan Knipmes oor 'n moontlike leemte in sy lewe. Daarna het die bespreking sy eie koers gevat tot tot by slagtyd op die plaas.

Stefanus het 'n nuwe subforum: Boerekos- Die koskultuur van die Boer oopgemaak.

Ek het 'n bespreking begin by Slagtyd op die Plaas.

Kom vertel gerus wat jy kan onthou. Met al die 2012 "doomsday voorspellings" is ons dalk aanstons terug by die slag van ons eie vee. Wie weet?

Member
    Total Downloaded
    0

Dan wonder n ou of van die ou gode op dieet was met die wat hulle net wou ruik en nie eet nie of het hulle maar n stukkie kom afhaal? Het iemand al n studie daaroor gedoen?
    Lees ook gerus dr At Kruger se rubriek in die Afrikaner koerant oor die skade wat die voerkraal bedryf die gene van ons lekker ou vleisie aandoen.
    Ek dink dit is skaaptjoppies vir my vanaand.
    Groete aan al my mede vleiseters.

Mod knipmes's Avatar
    Blog Entries
    7
    Total Downloaded
    0

Quote Originally Posted by Pionier View Post
    ...'n Maal sonder vleis is bloot 'n versnappering
    Kruisskyf wat ongeveer 10 dae verouder is en oor die kole gebraai word, is heerlik sag
    Beeshaas die versamelnaam van verskeie goeie snitte beesvleis
    Skaapkottolette, wat is 'n week sonder een van hulle op die vuur?...

Jaaa Maaa!!! ... sorry Ma... sali weeni Maa...

Dis net met opregte deernis dat ekke nog nooit regtig kon vasstel wat dit nou eintlik is wat bedoel word met die gebruik van die hogere half erg verdraaide bedoelde woorde waarmee ons taal sekere dinge aanspreek... soos byvoorbeeld "Beeshaas" ... eet mens nou 'n haas wat so groot soos 'n bees is, of eet mens bees wat so vinnig is of geeet moet word dat dit haas genoem worre? en dan het ek ook nog nooit ooit gehoor van een Boerseun of dogter wat by 'n braai opdaag met "Skaapkottolette" nie, dis plain weg 'n ou skaaptjopie... of verbeel ek my dalkies?

En moet ek byvoeg, ek het skool gegaan onder 'n boom in die veld, met net een boek, en 'n veer ink pen... en Ouma was nie 'n maklike onnie nie!

Ook moet ek byvoeg dat daar geen mooier taal as Afrikaans is nie, en dat ek dit as eer beskou as enige volksvreemde hier in die Ingelse se dorp my beantwoord in my taal, want ek dring aan op my taal as gesprekvoerings medium. Maar hierdie hogere woorde behoort in 'n glans resepteboek op die rak want hulle is net so hoog soos die prys van die boek... wat dit haas onmoontlik maak om as alledaags te wil herkou... kottolette... wragtag, arme skaap! (en ek bedoel beide die een wat die woord gemaak het en die outjie wat die vleisie, of is dit nou "tjopie" verskaf het...)

Pionier, jy klink soos Ouma... as ek nie beter geweet het nie, het ek maar hasepad gekies!

maar al hierdie gepratery het my nou behoorlik lus gemaak vir 'n ou vleisie... ek start solank die vuur! wie gaan haal die brandewyn?

groetnis
    knipmes

Member Pionier's Avatar
    Total Downloaded
    0

Quote Originally Posted by knipmes View Post
    Jaaa Maaa!!! ... sorry Ma... sali weeni Maa...

Dis net met opregte deernis dat ekke nog nooit regtig kon vasstel wat dit nou eintlik is wat bedoel word met die gebruik van die hogere half erg verdraaide bedoelde woorde waarmee ons taal sekere dinge aanspreek... soos byvoorbeeld "Beeshaas" ... eet mens nou 'n haas wat so groot soos 'n bees is, of eet mens bees wat so vinnig is of geeet moet word dat dit haas genoem worre? en dan het ek ook nog nooit ooit gehoor van een Boerseun of dogter wat by 'n braai opdaag met "Skaapkottolette" nie, dis plain weg 'n ou skaaptjopie... of verbeel ek my dalkies?

En moet ek byvoeg, ek het skool gegaan onder 'n boom in die veld, met net een boek, en 'n veer ink pen... en Ouma was nie 'n maklike onnie nie!

Ook moet ek byvoeg dat daar geen mooier taal as Afrikaans is nie, en dat ek dit as eer beskou as enige volksvreemde hier in die Ingelse se dorp my beantwoord in my taal, want ek dring aan op my taal as gesprekvoerings medium. Maar hierdie hogere woorde behoort in 'n glans resepteboek op die rak want hulle is net so hoog soos die prys van die boek... wat dit haas onmoontlik maak om as alledaags te wil herkou... kottolette... wragtag, arme skaap! (en ek bedoel beide die een wat die woord gemaak het en die outjie wat die vleisie, of is dit nou "tjopie" verskaf het...)

Pionier, jy klink soos Ouma... as ek nie beter geweet het nie, het ek maar hasepad gekies!

maar al hierdie gepratery het my nou behoorlik lus gemaak vir 'n ou vleisie... ek start solank die vuur! wie gaan haal die brandewyn?

groetnis
    knipmes

Knipmes as jy onder die boom tuisonderrig ontvang het is jy seker maar bra lank in die tand, ek sal maar vir jou van die worsvleis in 'n pannetjie braai. Net om seker te maak jy kry dit gekou.