Page 5 of 5 FirstFirst 12345
Results 41 to 45 of 45

Thread: Die Witboek en Die Bybel

Member
    Total Downloaded
    0

Default De Bybel en die Witboek

Hallo Antje

Ons is nie seker wat jou intensie is nie, maar wil dit net vir jou baie duidelik stel dat ons geensins belangstel om oor enige onderwerp te argumenteer nie. Ons idee is hoegenaamd nie om mense te leer of te oortuig nie, maar wil slegs dit wat ons in ons soeke na waarheid, ontvang het, met ander deel.

Dit is elkeen se eie verantwoordelikheid om uit te vind wat die waarheid is. Ons raad aan jou is om enige iets waarmee jy nie saamstem of wat vir jou vreemd klink, eers eenkant te sit en dan vir jou Vader in die Hemel te vra om dit vir jou duidelik te maak. Ons is seker dat as jy dit in opregtheid doen, God dit op Sy tyd en op Sy manier vir jou duidelik sal maak, dan eers sal jy weet of jy dit kan aanneem of verwerp.

Onthou, om in jou binnekamer te bid, is om op enige plek en enige tyd, met God in jou gedagtes te praat.

Groete

Theuns en Rika

Member Antje De waal's Avatar
    Total Downloaded
    0

Default Re: De Bybel en die Witboek

Quote Originally Posted by Rika
    Hallo Antje

Ons is nie seker wat jou intensie is nie, maar wil dit net vir jou baie duidelik stel dat ons geensins belangstel om oor enige onderwerp te argumenteer nie. Ons idee is hoegenaamd nie om mense te leer of te oortuig nie, maar wil slegs dit wat ons in ons soeke na waarheid, ontvang het, met ander te deel.

Dit is elkeen se eie verantwoordelikheid om uit te vind wat die waarheid is. Ons raad aan jou is om enige iets waarmee jy nie saamstem of wat vir jou vreemd klink, eers eenkant te sit en dan vir jou Vader in die Hemel te vra om dit vir jou duidelik te maak. Ons is seker dat as jy dit in opregtheid doen, God dit op Sy tyd en op Sy manier vir jou duidelik sal maak, dan eers sal jy weet of jy dit kan aanneem of verwerp.

Onthou, om in jou binnekamer te bid, is om op enige plek en enige tyd, met God in jou gedagtes te praat.

Groete

Theuns en Rika
    Rika ek sty nie ek vra, hoe moet ek jou geloof verstaan of aanvaar of reject as ek niks weet nie hoe moet ek se dis reg as ek dit nie toets nie, die bybel se tog toets alle ding en behou die goeie so as ek vra vra en so voort doen ek dit nie om te stry nie maar ek toets.

So hoe gaan jy my oortyg as ek nie vra nie moet ek blind links glo dat wat jy se waar is? het jy net gese jip ek glo nou aan die moeder deel van God of het jy dit getoets jy se dan jy en DOM het koppe bymekaar gesit, so rika hoekom my aanval, al wat ek doen ek toets mag ek nie.
    Ek weet met wie ek te doen het ... PC van der walt

Stefanus's Avatar
    Blog Entries
    1
    Total Downloaded
    477.1 KB
    Videos
    128

Quote Originally Posted by Antje De waal
    Weereens die vraag, verlaag ons nie dan vir God nie, God of Die Here is almagtig, om vir adam n gemaakte artikel van God die almag te gee maak mos nie sin dan vat jy adam of op na God se vlak of bring God na adam se vlak.
    Hoekom sal ons God "verlaag" as Hy mag aan ander gee om 'n taak vir Hom uit te voer Antje?

I Timothy 4:1-3 "But the spirit explicitly says that in later times some will fall away from the faith, paying attention to deceitful spirits and doctrines of demons. By means of the hypocrisy of liars seared in their own conscience as with a branding iron, men who forbid marriage and advocate abstaining from foods which God has created to be gratefully shared in by those who believe and know the truth."
    Antje, hierdie "later times" is dit tye wat nog moet kom? of reeds lankal verby is, sien ek nie die werke van die "HERE" in die waarskuwing nie?

Liefdegroete,
    Stefanus

Member Antje De waal's Avatar
    Total Downloaded
    0

Default Re: Die Witboek en Die Bybel

Quote Originally Posted by Stefanus View Post

Antje, hierdie "later times" is dit tye wat nog moet kom? of reeds lankal verby is, sien ek nie die werke van die "HERE" in die waarskuwing nie?

Liefdegroete,
    Stefanus

Persoonlik dink ek dit is al verby, of nog so bietjie in die helfte.

Stefanus, ek wens julle die beste toe in die lewe, en ek hoop op die skaakbord van die lewe jy nie net n kasteel is nie maar die queen.

Hoekom sal ons God "verlaag" as Hy mag aan ander gee om 'n taak vir Hom uit te voer Antje?

My vraag met die is en was nog altyd hoekom dit nie self doen nie is hy te lei of "mean" ons so min vir hom dat hy n ander moet kry om ons te maak?

Ek is so bietjie bitter so jammer oor die $#% antwoord. Maar rerig hoe onbetroke wil jy die god van jou maak.
    Ek weet met wie ek te doen het ... PC van der walt

Stefanus's Avatar
    Blog Entries
    1
    Total Downloaded
    477.1 KB
    Videos
    128

Default Re: Die Witboek en Die Bybel

Albert Einstein, a man of science, did not deny the existence of God, But he did scoff at the idea of a "personal God," one who took on human form and meddled in the intricacies of day-to-day lives on Earth, handing out great rewards and gruesome punishments like candy. He proposed instead that the concept of God was beyond anything that human minds could even comprehend, much like how we still marvel at the universe while barely understanding it.

Maar rerig hoe onbetroke wil jy die god van jou maak.
    Albert Einstein (1879–1955), one of the greatest minds to probe the mysteries of the universe, said simply, “God does not play dice.” He was convinced there were immutable laws and a form of order at play, not chaos and coincidence. Explaining why he was not an atheist, he wrote: “We are in the position of a little child entering a huge library filled with books in many different languages. The child knows someone must have written those books. It does not know how. It does not understand the languages in which they were written. The child dimly suspects a mysterious order in the arrangement of the books but doesn’t know what it is.” Einstein assumed that eventually we would discover those laws.

The first thing to understand is that in all of creation, in everything that affects your life and the lives of others, God operates according to absolute laws. They are like the laws of nature. Imagine the chaos if gravity worked in some situations but not in others; if results varied when chemicals were com-bined, depending on who was doing the mixing. These laws do not restrict our freedom but provide for it. It is the same with providence. It may seem contradictory that an all-powerful God is con-strained by laws. It may seem cruel and unloving that exceptions aren’t made to prevent bad things from happening to good, innocent, faithful people. What we call the laws of nature are precise, orderly, and predictable. We know when the sun will rise and set, the rhythm of the tides, the sequence of the seasons. We see how nature always returns to balance after a forest fire. What we so glibly call “acts of God,” such as earthquakes, hurricanes, and floods, are really acts of nature. The acts of God are in the healing. And so it is in our own lives. God is consistent in the way he operates because he has to be. Acting against the laws of his providence would be to defy his divine essence—who he is. He just would not be God if he was constantly compromising and adjusting his laws.

So what are these laws?
    1. The first law is that God allows evil to exist for the sake of our freedom. We must be in a state of equilibrium — between good and evil, heaven and hell—to be free to choose the quality of our lives. Without that freedom, we would not feel life to be our own.
    2. The second law is that we must be free to act from our own will, as long as we are making rational choices. People cannot be reformed if they are in states of fear, disease, insanity, or ignorance, when they aren’t able to make informed, rational decisions. But as long as we are of sound mind and body, we must be free to choose—even if what we choose is not what God would want for us.
    3. The third law is that we should not be compelled to believe in God, in his providence, or in anything, because compulsion takes away freedom. Puppets and robots don’t have freedom. Wars have been fought to suppress freedom or to win it, including the freedom to believe as we choose and live accordingly. No one wants to be coerced. God wants for us to make good choices, but he will not—cannot—force us to do so. God’s will is that each and every one of us gets to heaven by making good choices, by actually choosing heaven in the way we lead our lives. But he will leave people free to reject him, to embrace evil and to choose hell.
    4. The fourth law is that for us to be truly free, we must be able to see and recognize evil in order to reject it. This is the challenge of freedom. Our culture is a smorgasbord of good and bad choices. We know what it’s like to be tempted, but we also know what the healthy choices are. And we know what it is to live with the consequences of good and bad choices.
    5. The fifth law is that the operation of divine providence should never be evident to us, but that we should always know that it is working in our lives. Imagine if you could know how God was leading you. You would feel your freedom was threatened and probably would want to rebel, especially if God was trying to lead you out of a destructive habit while you were still enjoying it and not ready to give it up. We may get glimpses of providence at work when we look back over a chain of events, but not while it’s happening.

This is what providence does. It is God’s continuous process with each one of us to lead us to salvation and to heaven, step by step, through every phase of our lives—but always leaving us free to choose against what God wills for us. The same laws of providence and permission are operating whatever our choices and experiences may be. The outcome depends on whether we are cooperating with God or rejecting him. But his love never stops flowing, like the sun shining and rain falling equally on the roses and the weeds. We all get the same measure; it’s up to us how we use it. The basic concept of providence—of a divine plan somehow operating in our lives and everything happening for a reason—makes sense to many people, even if they don’t understand exactly how it works. One reason why it can be difficult to com-prehend is because we are limited by space and time. God isn’t. He sees our lives in the spiritual context of eternity.

As we’ve noted, we may glimpse some reason for why things happen, but cannot begin to see it all play out the way God does.The ultimate question is not where tragedy comes from—certainly not from God—but where it leads. God is always leading us toward good outcomes, toward heaven, if we will just follow him. But it takes more than blindly following God and trusting in his guidance to get us to that “good end.” God does not want us living passively with our arms at our sides, just letting life happen, believing he will save us without our effort. He wants us to be making good, active choices and living as best we can to cooperate with his plan. If we are really to be led by providence, we are commanded to be good stewards of the talents and abilities that have been given to us by being useful and being accountable. Jesus uses the parable of the talents to illustrate that the servants who put their “talents” (a sum of money) to use were rewarded, while the servant who was fearful and buried his talents was rebuked for wasting his opportunity and responsibility.

By living good and useful lives, obeying and living God’s commandments, we place ourselves in the stream of his providence. When we cooperate with God in our actions—by being kind and helpful to others, for instance, instead of criticizing and gossiping—we allow his plan of leading us to good to work in our lives. The more we understand the “doctrine of permissions”—why God allows what he does not will for the sake of our freedom and salvation—the stronger our trust in his providence will be. His love and his mercy are infinite. Our knowledge is always imperfect. How little we know, really, of the challenges we must face, or how much tragedy and testing we must endure, to pro-vide just the right mix of providence and permission that God knows is necessary for our salvation. Through any pain and suffering that afflicts our lives, how comforting it is to know that God is always looking toward our ultimate happiness in heaven.